Äntligen hemma! Klockan ringde 3

Äntligen hemma! Klockan ringde 3 i natt. Då var det bara att ta bilen ut till flygplatsen och hämta en buss norrmän som skulle landa 04.20 trodde jag! Men ack vad jag bedrog mig, 2 timmars försening stod på schemat! Men nu e jag hemma och ska sova! Sen blir det jobb i natt igen!

Flyttar idag!

Idag är det dags, ska snart hämta en bil och flytta mina grejer bort till nästa boende.
Jag var borta och tittade på huset igår, verkar helt ok. Det ligger utanför Platanias. Vi har en gräsmatta, grill och lite fruktträd. Grekiska får går och betar precis intill tomten. =) så detta blir nog helt ok!

Var även på flygplatsen inatt!
Jag somnade vid halv 12 igår kväll, telefonen ringde kvart i 12 och sa att planet kommer att landa tidigare. så det var bara att vakna till liv och ställa om mina väckarklockor till 02:15. Jag var färdig och hemma igen vid 6 i morse och sov till 12. Sen blev det stranden en sväng.
Har nattflyg i natt också, tror det planet landar 4 eller nåt..

Gilla läget!

Det blev lite stek på stranden tidigare idag! Det blev även ett dopp i det blå havet som ni ser precis bakom!

Uppdatering...

Idag är det lugna gatan! Det blev ännu en utekväll igår.. Ritkigt skoj var det. Men jag kanske ska börja med tisdagens bravader!
Vi började med veckomöte och när det var över så berättade de att vi skulle sparka igång säsongen på riktigt! Vi fick en packlista och infon att vi skulle va på kontoret kl 15.
Där hämtade en buss upp oss och vi for till Rethymnon och träffade alla de andra apolloguiderna på ön.. Vi spelade brännboll, lekte lekar och sen var det middag som gällde. Senare blev det utgång =). Vi bodde på hotell där den natten och kickoffen fortsatte på morgonen efter bara några få timmars sömn! Då blev det strandlekar! sjukt skoj! Vi var hemma lagom till halv 4 på eftermiddagen, så då var det bara att svira om till uniformen och åka ut på hotellservice.
Vi käkade lite gott på kvällen efter ytterligare en dag med lite för lite mat... sen gick ag hem och sov i en halvtimma och sen vidare ut till plus för att se på fotbollen... När den var slut, så blev det för lite omväxlings skull  utgång igen!=)
Men alla var lite lika PEP som jag, så många droppade av, det slutade med att det bara va jag och Cristopher kvar av oss guider.. Men vi hade kul ändå, träffade lite sundsvallsflickor vilka jag råkade bjuda in på poolparty hos oss på måndag.. Sen träffade jag även en varbergsbo!  Kul! Va hemma vid 5 snåret i morse. och va på kontoret igen vid lunch för att fixa min avräkning.. Nu har jag en ledig eftermiddag och kväll, ska till flygplatsen kl 3 i natt för att hämta norrmän! I morgon är det dags att flytta från Margarita beach! Längst bort i platanias ska vi bo, men det ska bli grymt! 2 hus bara för guider!
Jag har nattflyg hela helgen... vilket bertyder att jag har några strandtimmar framför mig i helgen! =)

Jag, Magnus Einarsson kollar på

Jag, Magnus Einarsson kollar på fotboll! Utgång sen.. Fick inte många timmars sömn efter kickoffen igår men det e bara att bita ihop och köra på igen.. Tjohoo

Hon kallar mig för stocken, men

Hon kallar mig för stocken, men jag vet inte...

Idag är det kickoff.. Vi har fåt

Idag är det kickoff.. Vi har fått en packlista som innehåller blandannat: badmössa, pass, tandborste, kondom, 3 burkar stark dryck, finkläder osv.. Vi ska samlas på kontoret vid 3.. Sen vet vi inte mer!

Jag gillar vad jag ser!

Uppdatering från mitt skrivbord!

Ledig

Med solen i ryggen och vinden i mitt hår, för mina steg mig ner till stranden, och för en stund blir jag 5 år gammal... - vågorna gungar mig....  Underbara dag, jag e ledig hela dagen! Njuuuter..

Nu blir det hotellservice med ch

Nu blir det hotellservice med chris.. Har haft siesta och varit på stranden.. Ikväll blir det teammiddag och sen förmodligen utgång.. LEDIG I MORGON!

Nu blir det flygplats igen!

Siesta!

Har varit på flygplatsen en sväng i morse.. lämnat och hämtat norrmän. Nu har jag siesta, så jag har varit på stranden en sväng, nu sitter jag på café plus och surfar lite.. ska snart hem och fixa till lite pasta, så jag får lite energi inför nästa transfer, ska lämna och hämta ännu mer norrmän.
 I morgon blir det välkomstmöte och hotellservice, sen ska vi ut och testa en restaurang inne i chania och sen blir det garanterat utgång, jag e ledig på måndag! =)...

nä, nu ska jag nog dra mig tillbaka till hotellet och fixa iordning mig..

hej hej..

Är fortfarande väldigt fundersam

Är fortfarande väldigt fundersam.. Ska tänka helgen ut, så får vi se...

Vi har börjat förstå guidelivet,

Vi har börjat förstå guidelivet, äta så billigt som möjligt och försöka överleva på pengarna som blir över.. Pastapåsen har blivit vår nationalrätt.. Snabbt och billigt! <br> Nu blir det till att sova, har transfer i morgon bitti!

På väg tillbaka till kontoret, h

På väg tillbaka till kontoret, har haft transfer.. Så nu har jag duschat och är på g för att hämta min cykel.. Transfer i morgon igen.... Till Tony: just nu har jag venedigkänslan...

sol sol sol..

och så lite sol... Ja, det är härligt! I morgon är det dags för transfer igen.. ska lämna en buss med lite blandat folk och hämta en buss full med gotlänningar! =) kan det bli bättre?
På söndag är det även dags att hålla mitt första inspirationsmöte (välkomstmöte).. tiden går fort, har redan vart här 1 ½ vecka nu.. och nu är jag även helt klar med all introduktion...
Nästa fredag är det dags att flytta, känns lite konstigt med tanke på att nu bor vi med ett ritkigt guldläge.. så vi ska flytta så långt bort man kan komma i platanias.. alltså ännu längre från kontoret.

Vi har börjat förstå att pengarna bara rullar iväg.. Man måste lära sig att tänka på alla kostnader, men allt är ju så sjukt dyrt. Det lönar sig knappt att köpa mat att laga, visst, om man köper pastapåsar med allt i ett.. men jag vill ju ha KÖTT!
Mamma, kom hit å laga lite mat till oss.. kokt potatis hade vart underbart att få nu.. hur ska detta gå? jag längtar redan efter kokt potatis och är redan trött på det friterade!

Nu har jag precis druckit en frappe med glass.. riktigt gott, det är en kall kaffedrink med vaniljglass..

yeah yeah! ha det fint alla!

//Magnus

har vart ute på teammiddag, är r

har vart ute på teammiddag, är riktigt proppmätt.. Ska läsa på lite ur miniguiden innan jag somnar, det blir prov på den i morgon! Får se hur seriöst prov det blir.. Kanske blir utgång i morgon kväll, det beror på om jag har eftermiddagsflyg på torsdag, annars får det bli lugnt.. Natti natti /Magnus

Bilder

Har laddat upp lite bilder! Klicka på denna länken http://www.facebook.com/album.php?aid=94662&id=665657820&l=cb3ca5a3d7 så får du se dom..

Allt är bara bra annars... vi är lediga idag! första lediga dagen sen vi kom.. så vi har vart på stranden en sväng.. och nu sitter vi på ett cafe och surfar lite...

från öckerö loge... Utgång snart

från öckerö loge... Utgång snart!

Idag är det lite halvtaskigt väd

Idag är det lite halvtaskigt väder.. Vi har vart ute och obsat välkomstmöten, nu har vi siesta och ligger på stranden, ganska folktomt runt oss, men det är ändå varmt sista termometern jag såg stod det 30 grader på!<br> I eftermiddag ska vi se på resten av hotellen och sen ikväll blir det poolparty med hela teamet, och sen utgång på troppan.. Vi är lediga många av oss i morgon, så det finns risk för hårt party ikväll.. Nä nu börjar det droppa lite regn, fäller upp parasollet och lägger solstolen i vägrätt läge! Hej svejs..

Titta vad huslig jag är mamma..

Titta vad huslig jag är mamma.. Det går åt mycket tvätt i värmen.. Det blev ett dopp i havet innan, dock var det bara jag och robin som bada, de båda flickorna som va med vågade inte riktigt.. Sen käkade vi gyros och nu ska jag snart svira om till min transferuniform och åka ut till flygplatsen..

Transfer idag! Ska hem och bada

Transfer idag! Ska hem och bada så fort jag släppt av gästerna, sen blir det flygplats i morgon igen!

Transfer

Idag är det transfer som galler för hela slanten.. har ett stockholmsflyg på morgonen och ett göteborgsflyg ikväll.. Annars är allt bra! igar var en hektisk dag med först transfer och sen cykelutflykt!.. nä nu kommer snart min buss! hoppas allt e bra hemma!

//Magnus

Ändringar.. Har hämtat ut min bå

Ändringar.. Har hämtat ut min bård nu. Det blir transfer i morgon bitti! Nervös.. Måste nog ta ett dopp i det blå, och sen plugga lite..

En lång men rolig dag!

Dagen började kl 5 i morse.. Vi blev upphämtade vid halv 6.. Då skulle vi med på en av våra utflykter, vandring i ravinen samaria.. Det var en vandring på 1,6 mil. Det var helt underbart, efter vandringen kom man till en liten by, som man bara kunde ta sig ifrån med båt eller gå hela vägen tillbaka.. Vi kom fram vid 2, sen blev det lite sol och bad i väntan på båten som först gick tillbaka halv 6. Denna utflykten hoppas jag verkligen få köra mycket i sommar! Jag har redan erbjudit mig att "göra den till min" så man kör den varje vecka!

I morgon ska vi ut och obsa ännu en heldagsutflykt, på fredag är det visning på flygplatsen, och på lördag ska jag köra min första riktiga transfer! =)

Det var nog alles för mig, nu ska jag fixa lite mat...

hälsningar från grekland!

somrigt eller? Var precis och ko

somrigt eller? Var precis och kollade hur mkt jag använt på mitt abonnemang, det konstiga var att mina Blogg-mms kostar bara 1,69:- medans ett vanligt sms till sverige kostar 3:-. Nu sitter jag på balkongen och pluggar lite utflykter, det blir tidigt i säng för alla idag och upp vid 5 imorgon!

Rätt seg

Nu har jag kommit tillbaka från chania.. Jättefin stad, hamnområdet påminner jättemycket om Venedig!
Väl tillbaka fick vi reda på att vi bli hämtade halv 6 i morron bitti, Då är det dags att obsa samaria, en 1,6 mils lång vandring genom en ravin. Obsa är obervera, vi ska se hur den gå till, så vi kan köra den själva sen. vi beräknas vara tillbaka vid 7-8 tiden i morron kväll.. så det blir en lång dag! Men det ska bli sjukt kul!

För tillfället bor vi, de nya guiderna på ett nybyggt lägenhetshotell i agia marina, men alla guider flyttar till ett gemensamt lägenhetshotell sista maj, då ska vi bo i Platanias. Då bor vi inte på samma ställe som gästerna, vilket kan vara rätt skönt, så man verkligen får va ledig när man är ledig.

Igår var det en spännande kväll.. Vi obsade utflykten "the hidden crete" där man åker upp till ett par som bor uppe i bergen som fortfarande tillverkar egen olivolja för hand. Detta paret tyckte det var jättekul att det kommit nya guider och skulle genast börja hälla i oss raki och rödvin. (som tur var så var vi cevilklädda, så tror inte alla gästerna som var med förstod att vi var blivande guider).
Väl tillbaka på hotellet, så fixade vi iordning oss och drog bort till tropicano, dom tyckte också det var skoj att det kommit nya guider, så där bjöd dom på helrör..

Så man var lite småseg när man vaknade i morse, och vi alla skulle träffas på kontoret redan vid 9.

Yeah yeah.. återkommer säkert i mororn, ha det fint!

/Magnus

nu har vi väntat på lokalbussen

nu har vi väntat på lokalbussen i en timma.. <br> Lite många raki igår, ush.. Tror att jag ska börja tänka lite mer wecare i livet..<br> Nu ska vi utforska chania.. Härligt väder!

utsikt från min balkong.. Idag h

utsikt från min balkong.. Idag har vi tittat på hotell, sen har vi stekt lite på stranden.. Nu ska vi obsa en utflykt.. Ikväll blir det partaj (stek) på troppan..<br> Jag gillar läget..

Uppdatering..

Nu är första arbetsdagen avslutad!
Det blev till att obsa inspirationsmöte och sen obsa hotellservice.. Jag kan meddela att det varit runt 25 grader varmt och strålande sol. På siestan låg vi vid poolen en stund... råkade bränna mig lite lätt... (Nej, jag lovar, jag ska inte glömma att smörja in mig i fortsättningen mamma!).

Nu är jag faktiskt lite halvtrött.. blev inte så många timmars sömn i natt. I morgon ska vi (de nya guiderna) ut och titta på ca 30 av våra hotell som är här.. vi har tydligen närmare 60 stycken denna säsongen.. sen blir det till att obsa en utflykt på kvällen.. det är mycket att lära in vill jag lova, men dte är skoj! Tanken på att man om två veckor själv kör igång med allt gör så att man blir riktigt pep..

Nä nu ska jag nog surfa vidare en sväng, sen blir det kanske en fika..

ha det fint..

hej hej

Hej!

Nu e jag framme och borjat jobba.. jag kom till min lagenhet kl halv1 i natt..  balkong precis vid poolen och havet precis bredvid.. Ska flytta till annan lagenhet om tre evckor.. men det kanns som om har kommer jag trivas! Som dte kanns nu vill jag inte hem pa valdigt lange...

har vart med och sett hur ett inspirationsmote gar till ska ivag pa hotellservice i eftermiddag.. Har en ledig dag naste tisdag..

Na nu ska jag kaka lunch, har bara atit tva yoghurt och tva bananaer idag!

Men nu vet ni att jag lever!

Färdig!

Nu tror jag bestämt att jag är klar med det mesta! Lägenheten är röjd på det mesta småplocket, så den är redo för Sarah att flytta in!
Resväskan är färdigpackad.. ska bara åka inom Ica i morron och köpa ett par chokladkakor till Hanna, som redan befinner sig nere på Kreta och har lagt in en beställning på lite marabou..
Lunchen kommer att intas i veddige hos Tony som lovat att rulla köttbullar (efter min betsällning).. sen bär det av till Landvetter och klockan 18 lyfter planet!
Kanske blir det ett litet mobilinlägg från flygplatsen när jag är i extas! annars hörs vi när jag befinner mig på den soldränkta medelhavsön!

Nu är det snart dags att sova.. eller göra ett försök iallafall!

-Jag vill känna att jag levt mitt liv...

Ett långsamt farväl..

Sa hejdå till familjen Voigt innan! Det var nästan så tårarna flög förbi i farten, men ICKE! jag är ju reseledare!
Men men, familjen Voigt, ni är underbara! Välkomna ner till Kreta!

Mitt liv idag består av flyttkar

Mitt liv idag består av flyttkartonger och resväskor. Ska ner till hotellet på ett snabbt möte snart, sen ska jag försöka hinna med en fika i eftermiddag också.. I övermorgon är det avresa!

Trodde att det var pollenallergi..

Men det var förkylning! Sitter nu här och tycker lite synd om mig själv, nyser och är grymt snuvig! Fick ställa in grillkvällen som jag skulle ha med jobbet.. Sorry!
Men jag har vart hemma i Veddige och skrivit under mina anställningsvillkor för Apollo och skickat in dom. Sen har jag även vart ute på stan och köpt ett par "transferskor". Pratade även med Hanna innan (en jävel från typ Örebro), som jag gick kursen tillsammans med i Danmark. Hon befinner sig redan nere i Chania och längtade självklart efter hennes favorit-Magnus. =)
Ska kanske slå en pling ner till Cypern också..

Yeah yeah!

Skål! Kräftskiva på en tisdag!

bautakräfta!

Nu är de införskaffade!

Nu är de införskaffade! Det luktar underbart!

Spruttibangbang!

Var precis på väg ut på stan och ner till fiskexporten för att köpa kräftor till ikväll. Men råkade fastna på barnkanalen där Dr Snuggles visades! :D

Ja som sagt, ikväll blir det till att käka kräftor. Champagnen som jag fick i torsdags ligger på kylning, likaså ölen.. Ja det blir en kräftskiva i uffes tecken...

Nä nu kommer solen fram, då jag måste ge mig ut!

Ha det fint!

Tänk om man kunde stanna vid 22..

Jag vill hinna med så mycket.. Åker ju till kreta på lördag! Sen blir det en tripp till Stockholm med ålandskryssning i höst när jag kommer hem.. Sen har vi redan planerat att åka till Visby nästa sommar, men jag vill även hinna med en Polen-tripp. Såg precis ett reportage i allt om resor om trestadsområdet Gdynia, Sopot och Gdansk (där vi inledde vår tågluff, sommaren 08). Som inledning var det en bild på "the crazy drunken house" i Sopot. VILLTILLBAKA!!

Sen har vi även pratat om att köpa en gammal Volkvagnsbuss och göra en ny Eurotrip (denna idén kom självklart jag och Tony på, något onyktra, men det verkar ändå riktigt kul!).. Sommaräventyr 2011 kanske? 2011 hmmm, då är man redan 24 år..  Vart tar tiden vägen? Studenten känns som igår, men det är 3 år sen! för att inte tala om körkortet, i september har jag haft det i 4 år!

Yeah yeah! Man lever bara en gång har jag kommit till insikt med nu. Man måste passa på att göra saker medans man kan! Vissa dagar har jag ångrat mig att jag inte tog mina tidigare chanser att åka som reseledare, då kanske man snart hade vart platschef! :P

Nä men på lördag börjar mitt äventyr! Jag är så sjukt laddad! Det ska bli ritkigt skoj!

I morron blir det lite kräftskiva med takrivar-tony..

Cirkelkörning..

Efter att ha kört i cirklar så hittade vi äntligen ner till sjön som vi letade efter..

Efter gekås blev det äventyr..

Efter gekås blev det äventyr.. Vi hamnade mitt i en 1800-tals deckare.. Vilken var mannen som hittades i denna mossen?

Nu har jag börjat packa.

Nu har jag börjat packa. En del av uniformen är nere, när resten av den komme ner så är väskan mer än halvfull... Tur att jag flyger med Novair och får ta med mig lite övervikt..<br> Detta var iallafall allt jag fick ner innan jag tröttnade, får ta resten nån annan dag! Nu e jag iallafall ledig tills jag åker! En tripp till gekås väntar i morgon!

Kärlek på jobbet.. Sista passet

Kärlek på jobbet.. Sista passet jobbar jag med frida.. Mmmums

Snart...

..får jag gå hem och sova! Det har vart lite av varje att pyssla med i natt. Har dock vart sjukt trött eftersom jag sov väldigt dåligt igår på dagen också.. Vaknade första gången redan halv 12 av att massa motorcyklar körde förbi utanför, det var tydligen nån Mc-kortege (varför ska det vara det på gatan där just jag bor!?). Sen vaknade jag på riktigt vid 2 av att jag hade dödat en jättefluga med min kroppstyngd i sängen, rätt äckligt faktiskt.. men man är ju härdad!

Denna underbara söndag kommer inte bestå av något annat än sömn och jobb. Jag slutar detta passet kl 7 och börjar nästa pass kl 15 i eftermiddag.

Nä nu ska jag rensa lite i mitt fack och sen käka lite frukost!

-På lördag är det dags!

Min överraskning i eftermiddags

Min överraskning i eftermiddags var en playback-spelning av 3 låtar. Jag tänker inte säga vilket band, det får ni lista ut själva.. Men ni får en bildledtråd. Killen på bilden är frontperson i bandet.. Vad heter dom? Och vad heter deras dänga som deltog i melodifestivalen?

Jag blev väckt med orden "du får

Jag blev väckt med orden &quot;du får inte va ful&quot; så nu sitter vi i bilen på motorvägen, jag har ingen aning om vart vi ska! Ett livet äventyr såhär på en lördag!

Äntligen hemma! Nu åker pärmen f

Äntligen hemma! Nu åker pärmen fram, blir till att plugga på lite dansk transfer innan jag somnar!<br> &quot;Jeg vil bolle med min tissemand&quot; kanske man inte ska säga, men det var de första danska orden jag kom på nu! Vad det betyder kan vi ta en annan gång;)

Tillbaka på hotellet

Ja nu är jag tillbaka efter några dagars ledighet.. Men nu är det slutspurten som gäller.. Jobbar i natt, i morron natt och på söndag kväll.. Klockan 23:00 på söndag går jag på min tjänstledighet! Det känns väldigt konstigt!

Det verkar bli en lugn natt, tyvärr.. Jag skulle behöva hålla igång kroppen känner jag, har inte sovit så länge idag och somnade sent igår, eller i morse kanske jag ska säga. Så om nån har lite knep på att bli piggare så kan ni ju slå mig en pling!

I morgon eftermiddag när jag vaknar ska jag hem till mina föräldrar och hämta resväskan. Det är ju snart dags att börja packa!

Jag fattar inte, jag åker nästa lördag! det känns så ovärkligt. Jag minns min intervjudag i Stockholm som om det var igår. Allt har gått så fort. Jag har sökt till apollo och de andra bolagen (som vi inte pratar om) flera gånger innan, kommit vidare och tackat nej.. Men en sen kväll i höstas fick jag bara för mig att slänga in en ansökan. Jag fick ett mail där det stod att jag var välkommen på intervju den 2 december i Stockholm. Jag tackade ja och flög upp till huvudstaden över dagen. Regnet öste ner och jag hade en adress som jag skulle ta mig till.. Efter att ha tagit Arlanda-express och lite tunnelbana så var jag äntligen framme! Intervjun kändes bra och jag åkte hem med en skön känsla i magen. Efter någon vecka ringde mobilen och i luren var killen som är ansvarig för utlandspersonalen i bolaget. Jag kom vidare till guideskolan sa han! =)
I januari, närmare bestämt den 13, så gick tåget söderut från Varberg ner mot Helsingborg. Efter lite färja och ännu mer tåg så var vi framme i Gilleleje, Danmark, stället där vi skulle vara i 3 veckor! Det var helt underbart. Jag tycker alla som har chansen, skall gå på en guideskola. Man träffar helt underbara människor och lär känna sig själv så mycket mer!
Efter att jag kommit hem, så fick jag min destination - Kreta, Chania! med avresa den 9 maj.

Så nu sitter jag här, fjärilarna har börjat flyga i magen och jag börjar bli extremt laddad!

-Detta ska bli "the summer of my life"

Vill du hjälpa mig att bärra hem Berra?

Ja, igår var det charterfest minsann. Det var riktigt skoj! För er som missat så ligger alla dessa bilder uppe på facebook. Jag fick många positiva kommentarer om min charterutsmyckade lägenhet, så det var kul.. Kvällen kan sammanfattas med orden "bålen var god, den slog och folk hade trevligt"
Idag hade vi en dag vid fästningshörnan efter att ha inhandlat en fet baugette på blå dörren. Charterbrännan börja komma.. Ikväll blir det till att jobba igen, 23-07 =), har precis sovit en stund så jag orkar med det..

Har precis insett att jag åker nästa vecka.. får snart börja fundera på vad man ska ha med sig.. Hur packar man för 5 månader?

Nä nu ska jag fixa mat så jag får lie energi i mig..