Kvällen, natten och dagen..

Var ute och härjade i går.. Det var sjukt skoj! Vi började med middag hemma hos mig, pratade gamla minnen och hade allmänt trevligt! Det slutade med ett svettigt dansgolv på andravåning på Excet. Kan inte förstå varför, men det är alltid bäst då man kommer en trappa upp! Precis som vårt gamla "upper dancefloor"
Det slutade iallafall med att jag var hemma vid halv 5 snåret. 

Vaknade idag och kände att "detta är ingen bra dag", så jag somnade om och blev sedan tvungen att gå upp när klockan ringde. 
Då var det bara att hoppa in i duschen och försöka fräsha upp sig, för att bege sig ner till Varberg och jobba de sista två passen på Fregatten.

På tåget får jag en uppenbarelse. Han som hade hand om serveringen var grymt säljinriktad och väldigt fokuserad på sitt jobb. Han pratade med alla och då märkte jag att ett leende gör så mycket. Alla de gråa människorna omkring mig (inklusive jag) blev glada och svarade vänligt tillbaka.
Då började jag tänka tillbaka på mitt yrke och allt jag lärt mig under mina år på Fregatten. Vilket roligt och utmanande jobb man egentligen har! Hur mycket man kan påverka sina gäster med sin attityd och sitt leende. 

Jag vill med detta tacka alla på Fregatten för 5 otroligt roliga och lärorika år! Nu är det dags att gå vidare, på måndag morgon börjar jag min tjänst på Odin! 

Jag kan avsluta med att säga, trots lite huvudvärk och trötthet, så är detta en fantastisk dag! 

//Magnus

  
   

Kommentarer
Postat av: Hanna Montana

Med ditt Pepsodentleende gör du vem som helst glad..:P

2009-11-07 @ 21:12:01
Postat av: Magnus

Det känns inte som det är så pepsodent längre.. men jag kanske gör folk glada ändå! =)

2009-11-07 @ 21:25:40
Postat av: Ann-Louise Åkerlind

Jag har givit upp, men du hade blivit en bra svärson:)

2009-11-08 @ 11:46:27
Postat av: Moa

Ja visst hade vi det trevligt i fredags magnus!

Hur gick första dagen på jobbet då? vill veta allt! =) Kramar

2009-11-09 @ 17:07:25
URL: http://moalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0